Sightseeing i Stockholm

Nu är mamma och pappa på besök här i storstaden så idag blir det att visa upp Stockholm från dess bästa sida. Jag har lite funderingar på vad vi ska se men som tur är har de blivit lite till åren och orkar inte med så fantastiskt mycket längre. Lite Djurgården, Norrmalm, Östermalm kanske och sedan shopping i centrum.

Igår var vi och åt grekiskt på Söder, riktigt gott! Restaurangen hette Dionysos och ligger på Bondegatan 56. Mittemot, såg vi när  vi kom dig, låg Sonjas grek som är en annan omtyckt grekisk restaurang. Jag och Lena åt menyförslag och mamma och pappa valde ut egna rätter. Förutom att maten var god och vinet ännu godare, så var portionerna riktigt stora. Har nog aldrig blivit så mätt efter en förrätt. Mmmm, när vi gick tänkte jag på en restaurang vi besökte när vi var små och var på någon grekisk ö. Restaurangen hade ett svenskt namn och hette “Gå in, rulla ut”.

3 thoughts on “Sightseeing i Stockholm

1. jag e visst inte gammal, suck… tack för en underbar båttur, det slår mig att jag inte känner till min huvudstad alls, jag känner visst igen Långholmen, Erik försöker tala om att det inte är det men jag vet :) att jag har rätt fast som den godhjärtade mamma jag är så håller jag tyst. Jag som numera är med i tjockisklubben var fast besluten att hålla diet men maten på grekiska restaurangen bara skrek ät mig, ät mig så jag dukade under redan från start. but va fan, har ju nu fem månaders rökfritt så detta unnar jag mig.
    Vi har vandrat tusen mil, tittat på den knutna pistolen, shoppat på Stureplan, Normalmstorgdramat är beskådat, plattan, ätit gott och beskådat denna vackra lägenhet som min son och sonflickvän har. Dessa ljuvliga ungdomar. Jörgens rygg ömmar och mitt ben värker, tunnelbana, tvärbana, buss och båt, allt för 200 kr. Kan livet vara bättre än en helg med Erik och Lena i Stockholm.

Nu väntar Globens shoppingcenter och sedan middag med fläskfile, tåget tuffar hem kl 18 och suck snyft helgen är slut . Med minnen och lite ont i mamshjärtat lämnar jag Erik i hufudstaden tillsammans med världens bästa Lena

Tack Erik för att du är du och ingen annan. Vi älskar dig och tack för en underbar helg, äntligen fick vi fira din födelsedag igen med dig efter plugget i Luleå. Lite närmare är du allt

:) mams och paps

2. Pingback: best small suv

Vad tycker du?

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.